حواشی یک بازی و توهین به زنان کام همه را تلخ کرد | روز سیاه فوتبال سابقه شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه ۴۰ برمی‌گردد شاخصه‌های سبک زندگی مشترک از منظر امام صادق (ع) معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟ ممنوعیت حجاب برای زنان مسلمان فرانسوی در المپیک پاریس چرا زنان بعد از یائسگی دچار بی اختیاری ادرار می‌شوند؟ دست‌هایی که بوی خیر می‌دهند موقوفات زنان از صفویه تا قاجار در مشهد ویدئو | زنان و دختران، قربانی‌های روابط بی حد و مرز آزادی جنسی سوء استفاده از کودکان را در تبلیغات ممنوع کنید پردرآمدترین مشاغل خانگی برای بانوان کدام‌اند؟ این خانم معلم کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد ضربه مهلک غرب بر بنیان خانواده با به رسمیت شناختن خانواده‌های تک والد و همجنس تأثیر شیردهی بر سیستم ایمنی مادر و نوزاد دستگیری مدیر یک آرایشگاه زنانه به خاطر استفاده دختر بچه در تبلیغات فرزندآوری باید یک ضرورت ملی باشد نسل جوانِ باغیرت، متعهد و مسئولیت‌پذیر، نیاز آینده جامعه ماست شرایط حجاب با اجرای طرح نور تغییری کرده است؟ رسالت رو به گسترش آموزش زنان؛ کاهش شکاف جنسیتی
سرخط خبرها
پرسش‌های حقوقی بانوان| راهکار ازدواج با مردی که مهریه را قبول ندارد

پرسش‌های حقوقی بانوان| راهکار ازدواج با مردی که مهریه را قبول ندارد

  • کد خبر: ۲۱۶۰۴۵
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
در این مطلب به پرسش‌های حقوقی مخاطبان عزیز شهرآرانیوز توسط کارشناس حقوق پاسخ داده شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دختری ۳۰ ساله هستم با شخصی آشنا شدم برای ازدواج. ایشان اصلا مهریه را نمی‌پذیرد، اما گفته است هر حق و حقوق دیگری را قبول دارد. می‌خواهم بدانم با توجه به علاقه اینجانب به ازدواج چه می‌شود کرد؟ 

تمامی حق و حقوقات مالی مربوط به زوجه حتی اگر در سند ازدواج نوشته نشود، به وی تعلق می‌گیرد، اما در مورد مهریه اگر توافق بر عدم تعیین مهریه باشد، باز هم زن مستحق مهرالمثل خواهد بود. مهرالمثل مهریه‌ای است که بر حسب عرف و عادت و با توجه به وضع زن از لحاظ سن، تحصیلات، موقعیت خانوادگی و اجتماعی و ... با در نظر گرفتن مقتضیات زمان و مکان معین میگردد و زن می‌تواند در صورت عدم تعیین مهریه در ازدواج دائم آن را تقاضا نماید.

حکم قطعی طلاق از طرف مرد صادر شده و ایشان برای مهریه تقاضای اعسار دادند، آیا من می‌توانم در این زمان تقاضای اجرت المثل دهم؟

در صورتی که نسبت به حق و حقوق مالی از جمله اجرت المثل در حکم طلاق تصمیمی گرفته نشده باشد، امکان اقامه دادخواست برای مطالبه آن وجود دارد.

من یک زن خانه دار هستم به دلیل اختلافات خانوادگی می‌خواهم قبل از جدایی از مشاوره رایگان استفاده کنم آیا وکیل و مشاور رایگان وجود دارد؟

بله می‌توان از مشاوره‌های معاضدتی کانون وکلا و دادگستری استفاده کرد که کاملا رایگان هستند.

برخلاف قوانین ساختمان یکی از مالکان خانه اش را به فردی اجاره داده است که امنیت خانواده‌ها را از بین برده راه حل قانونی برای رفع این مشکل چیست؟

پیشنهاد می‌شود ابتدا با جلسات مربوط به مدیریت ساختمان مسئله حل شود در غیر این صورت ساکنین و مدیر ساختمان می‌توانند برای برطرف شدن این مشکل همگی به طرفیت شخص خاطی دادخواست ثبت نمایند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.